po wymianie sondy lambda wtrysku trzeba wgrać mape wtrysku jest to prosta procedura. wyłączamy wszystkie odbiorniki w aucie takie jak nawiew grzanie szyby itp. zdejmujemy kleme studzimy silnik po 10 minutach jeśli silnik był przed zdjęciem klemy zimny zakładamy ją uruchamiamy silnik i nie dodając gazu czekamy aż się zagrzeje włączy chłodnica ostudzi silni i się wyłączy gasimy silnik i gotowe. pamiętamy o tym że należy robić to na banzynie a nie na gazie
ECU Magneti-Marelli - wgranie map jest możliwe tylko i wyłącznie za pomocą diagnoskopu. Wszystkie ECU Bosch MOTRONIC i MONO MOTRONIC - odłączenie akumulatora powoduje tylko i wyłącznie usunięcie (na krótki okres czasu) parametrów adopcyjnych nastawnika biegu jałowego.
--------------------- '98 M3 Hellrot - its too fast! '97 328is Black - old reliable, for sale '72 2002 Verona - needs everything
pracuje w warsztacie elektro-mechaniki więc dostęp do różnych interfejsów mam :) chodzi mi o to żeby ktoś przybliżył mi jak to zrobić bo jak to mówią "człowiek uczy się całe życie" więc chce sam pokombinować :) Pozdrawiam!
No właśnie umożliwia tylko kasowanie.. Programowania nigdy nie widziałem ale to się wykonuje zdaje się na rozebranym ECU i podłączonym programatorze bezpośrednio do pamięci lub wręcz po jej wyjęciu. Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
jest taka firma na Śląsku, która programuje na nowo centralki naszych (Fiat'owskich) silników. tani nie są ;) tak jak piszecie, przez diagnoskop oraz przez odłączenie klemy można jedynie zresetować wartości adaptacyjne sterownika. o wiele taniej i łatwiej wychodzi oczywiście przez odłączenie klemy, niestety są sterowniki jak np. mój o symbolu IAW 1AF.17, których to nie dotyczy. reset wartości adaptacyjnych odbywa się tylko i wyłącznie przez diagnoskop, najlepiej Fiat Examiner lub Magneti Marelli. co ciekawe, zdaniem jednego z serwisantów Fiat'a po dłuższym odcięciu zasilania (na ponad 24h) taki reset jednak nastąpi. przydałoby się to kiedyś zweryfikować, ewentualnie jest tu na sali ktoś kto ma orientację w tamecie podtrzymywania pamięci ECU przy odciętym zasilaniu ;)
--------------------- 02 Carbon Black/Black Leather, Cold/Premium Pkgs, HK, Xenon, Rev. Alert SMGII, ACS Interior components, Hamann Roof Wing, OEM Strut Bar, Intros Aero Polished 19s 2-3 In.lips, Potenzas, KONI Sports, Rogue RMS, Black Calis, SS F-Mid Pipes, AA Gen 3 Exh